La casa Iriarte Erdikoa, hoy museo Zumalakarregi, es un típico caserío vasco del siglo XVIII. En ella vivió la familia Zumalakarregi, cuyos miembros más destacados fueron dos hermanos; Tomás, general carlista y Miguel Antonio, político liberal.​​​​​​​
​​​​​​​Iriarte Erdikoa etxea, gaur egun Zumalakarregi museoa, XVIII. mendeko euskal baserri tipikoa da. Bertan Zumalakarregi familia bizi izan zen, bere kiderik nabarmenenak bi anaia izan zirelarik: Tomas, jeneral karlista eta Miguel Antonio, politikari liberala.
El museo es Centro de Referencia para el conocimiento y disfrute del País Vasco en el siglo XIX. Propone un viaje dinámico a lo largo de esta época clave para conocer y comprender la sociedad actual.
XIX. mendean Euskal Herria ezagutzeko eta gozatzeko Erreferentzia Zentroa da museoa. Gaur egungo gizartea ezagutzeko eta ulertzeko funtsezkoa den garai honetan zehar bidaia dinamikoa egitea proposatzen du.
En estas imágenes vemos la restauración  de uno de los abanicos de la princesa Eulalia de Borbón.
Irudi horietan Eulalia Borboikoa printzesaren abanikoetako baten zaharberritzea ikusten dugu.
Encontrarás grabados originales que te ayudarán a entender mejor los cambios que se dieron durante ésta época.
Garai hartan gertatu ziren aldaketak hobeto ulertzen lagunduko dizuten jatorrizko grabatuak aurkituko dituzu.
La exposición muestra los cambios de la sociedad vasca durante el siglo XIX e incide en las causas, las principales claves y las consecuencias de las guerras Carlistas en el País Vasco.
​​​​​​​Erakusketak XIX. mendeko euskal gizartearen aldaketak erakusten ditu eta Euskal Herriko gerra karlisten kausak, gako nagusiak eta ondorioak azpimarratzen ditu.
Ormaiztegiko Udala - Ayuntamiento de Ormaiztegi
Iglesia de San Andrés
La iglesia de San Andrés vendría a ser la cuna en la que se meció Ormaiztegi durante los años en que daba el estirón como poblado. En este caso, no es una metáfora forzada: dentro del templo se encuentra una pila bautismal visigótica, esculpida, que se considera que data del siglo VIII. Si presuponemos que esta pieza estuvo en Ormaiztegui desde el principio, el agua de su cuenco habría cubierto también las cabezas de los primeros vecinos de este pueblo, dándoles así la bienvenida a la Cristiandad. Ella es, por descontado, la joya más valiosa de esta iglesia parroquial, austera en su ornamento, a excepción de las dos arquivoltas exteriores que exhibe su portada acampanada.De estilo gótico, fue construida en el siglo XVI. Dentro, en cambio, se esconde el misterio de esa pila visigoda, cuyas grabaciones geométricas, símbolos religiosos muy arcaicos han llamado la atención de los estudiosos. Es un lenguaje básico, esencial, directo: la huella en piedra de un Ormaiztegi que daba entonces sus primeros pasos.
San Andres eliza Ormaiztegiko sehaska izango zen estiroiak herri bezala ematen zituen urteetan. Kasu honetan, ez da behartutako metafora bat: tenpluaren barruan bataiarri bisigotiko bat dago, zizelkatua, VIII. mendekoa dela uste dena. Pieza hau hasieratik Ormaiztegin egon zela suposatuz gero, bere ontziko urak, herri honetako lehen bizilagunen buruak ere estaliko zituen, honela, Kristautasunari ongietorria emanez. Bera da, jakina, eliza parrokial honetako harribitxirik baliotsuena, apaingarrian soila, kanpoko bi arkiboltak izan ezik, azken hauek kanpai itxurako portada erakusten baitute. Gotiko estilokoa, XVI. mendean eraiki zuten. Barruan, aldiz, pila bisigodo horren misterioa ezkutatzen da, haren grabazio geometrikoek, sinbolo erlijioso oso arkaikoek, arreta piztu baitiete ikertzaileei. Oinarrizko hizkuntza da, funtsezkoa, zuzena: garai hartan bere lehen pausoak ematen zituen Ormaiztegi baten harrizko aztarna.

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