Eduardo Chillida Juantegui escultor y grabador Donostiarra,conocido por sus trabajos en hierro y en hormigón,
Una Escultura conocida es "El Peine del Peine" situado al final de la playa de Ondarreta.En septiembre del año 2000, Eduardo vio realizado uno de sus grandes sueños. Aquel día, en Hernani, abrió sus puertas el centro que él mismo había bautizado como Chillida-Leku
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Eduardo Chillida Juantegui eskultore eta grabatzaile donostiarra, burdinan eta hormigoian egindako lanengatik ezaguna,
Eskultura ezagun bat Ondarretako hondartzaren amaieran dagoen "orraziaren orrazia" da. 2000ko irailean, Eduardok bere amets handienetako bat burutu zuen. Egun hartan, Hernanin, ateak ireki zituen Chillida-Leku izenez bataiatu zuen zentroak.
Eskultura ezagun bat Ondarretako hondartzaren amaieran dagoen "orraziaren orrazia" da. 2000ko irailean, Eduardok bere amets handienetako bat burutu zuen. Egun hartan, Hernanin, ateak ireki zituen Chillida-Leku izenez bataiatu zuen zentroak.
"El Peine del Viento" Es una obra muy conocida,son tres esculturas de acero que se encuentran fijadas a una serie de rocas que están en constante azote por la gran cantidad de olas del Mar Cantábrico. Este lugar ya es un emblema de la ciudad.
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"Haizearen Orrazia "oso lan ezaguna da, altzairuzko hiru eskultura dira, Kantauri Itsasoko olatu ugariengatik etengabe astintzen ari diren arroka batzuei finkatuta daudenak. Leku hau jada hiriaren ikurra da.
Las puertas de Aranzazu - Arantzazuko ateak
En 1954 los directores de la Basílica de Arantzazu encargaron al escultor Eduardo Chillida la realización de las puertas de acceso a la misma. El hierro, bruto e infernal de la fragua, es el que utilizó para crear las cuatro puertas de acceso al templo.Unas puertas que están casi sumidas en la tierra tras el descenso de una empinada escalinata y que sugieren el ingreso al mundo de las regiones subterráneas. Forman un collage metálico mediante la superposición de chapas con diferente bruñido. Los ritmos horizontales y verticales de las láminas de hierro, unas sobre otras, crean un espacio de geometrías puras. Las puertas suponen una obra sobria, racional y abstracta cuyos únicos referentes parecen ser el sol y la luna, algún tronco de espino y algunas cruces que inesperadamente surgen y se plasman.
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1954an Arantzazuko Basilikako zuzendariek Eduardo Chillida eskultoreari eskatu zioten bertara sartzeko ateak egiteko. Sutegiko burdina, landugabea eta infernukoa, erabili zuen tenplura sartzeko lau ateak egiteko. Harmaila aldapatsu baten jaitsieraren ondoren ia lurrean murgilduta dauden ateak, lurrazpiko lurraldeak mundura sartzea iradokitzen dutenak. Metalezko collage bat osatzen dute, leunketa desberdineko xaflak gainjarriz. Burdin xaflen erritmo horizontal eta bertikalek, bata bestearen gainean, geometria garbien espazio bat sortzen dute. Ateek obra soil, arrazional eta abstraktu bat suposatzen dute, zeinaren erreferente bakarrak eguzkia eta ilargia, elorri enborren bat eta ustekabean sortu eta islatzen diren gurutze batzuk diruditen.
“Quise unir un símbolo de pobreza al trabajo hecho para una Basílica de la orden
franciscana, para comulgar con el espíritu de San Francisco, un ser maravilloso.
Y usé el círculo de simbología solar en homenaje a su Cántico del Sol”.
franciscana, para comulgar con el espíritu de San Francisco, un ser maravilloso.
Y usé el círculo de simbología solar en homenaje a su Cántico del Sol”.
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"Pobreziaren sinbolo bat batu nahi izan nion ordenaren basilika baterako egindako lanari
Frantziskotarra, San Frantziskoren izpirituarekin bat egiteko, izaki zoragarria.
Eta eguzki-sinbologiaren zirkulua erabili nuen bere Eguzkiaren Kantikoaren omenez ".
Frantziskotarra, San Frantziskoren izpirituarekin bat egiteko, izaki zoragarria.
Eta eguzki-sinbologiaren zirkulua erabili nuen bere Eguzkiaren Kantikoaren omenez ".
Eduardo Chillida
Chillida Leku
El caserío Zabalaga Está situado en las inmediaciones de Hernani, provincia de Gipuzkoa (Hernani), construido en el siglo XVI.
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Zabalaga baserria Hernanitik gertu dago, Gipuzkoan (Hernani), XVI. mendean eraikia.
Como pieza central del museo, el caserío Zabalaga, que data del siglo XVI y que fue restaurado por el propio escultor, alberga obras de menor formato realizadas en acero corten, hierro, alabastro, granito, tierra chamota, yeso, madera o papel.
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Museoaren pieza nagusi gisa, Zabalaga baserria XVI. mendekoa da, eta eskultoreak berak zaharberritu zuen. Bertan, altzairu korten, burdin, alabastro, granito, lur xamota, igeltsu, egur edo paperez egindako formatu txikiagoko lanak daude.